zondag 11 september 2016

Welkom in de klas!


Dit deden we allemaal:

- We maakten een kastaarbriefje.
- We maakten ons 'TOV' hoekje: Maria met kindje Jezus, een kruis en een kaarsje.
- Muisje Mien die had heel wat speelgoed door elkaar gelegd, gelukkig konden wij alles terug in de juiste hoek leggen.
- We luisterden naar het verhaal 'Anna in de klas'.
- We knutselden een slinger vol met slabbetjes voor de babyzusjes van Jana.
- We keken wie de grootste en de kleinste is.
- We stempelden onze handen.
- Elke namiddag speelden we buiten in de zandbak.
- We leerden een versje:
Kom eens kijken in de klas,
aan de kapstok hangt mijn jas!
In mijn boekentas zit mijn koek.
Spelen in de poppenhoek.
Ik kook soep op het fornuis.
Mama, ga maar vlug naar huis.
Kusje, knuffelknuf,
ik blijf lekker bij de juf!



Elkaar helpen om een schortje aan te doen.

Kastaarbriefje stempelen.



Elkaar helpen.






Wij zijn een vriendjesklas!

Vrolijke vrienden, dat zijn wij!


Kindje van de dag mag het kaarsje uitblazen.

In de zithoek zitten.

We maken een geboortegeschenkje voor Jana haar zusjes.

Slabbetjes stempelen.



Wie is de grootste?

Wie is de kleinste?




Slabbetjesketting voor Axelle en Jolien, de zusjes van Jana.



We mogen de randjes schilderen.

En dan met onze handen stempelen!






En plots zat er een poes aan de deur!

Vlug een beetje melk geven.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten